Archive for Styczeń 20th, 2015

Kiedy zdecydujemy się na dietę odchudzającą musimy pamiętać o paru podstawowych zasadach. Pierwszą z nich jest ogólna zasada medycyny: „Po pierwsze nie szkodzić”. Musimy pamiętać, że nasz sposób odżywiania jest ściśle związany ze zdrowiem. Dieta, która nie zapewni nam dostatecznej ilości mikro i makro elementów nie będzie dobra. Dietą odchudzającą nie jest także głodzenie się. Tak jak we wszystkim podstawową zasadą jest umiar – inaczej będziemy skazani na choroby – choćby anoreksję. Dobra dieta sprawi także, że nie odczujemy tak zwanego efektu jojo, to znaczy po zakończeniu jej stosowania nie zaczniemy znowu tyć. Powinniśmy także pamiętać, że czasem lepiej przerwać dietę, niż wpędzić się w chorobę – nawet w przypadku zwykłego przeziębienia lepiej jest odłożyć nasze odchudzanie niż doprowadzić się do powikłań. Oczywiście otyłość nie jest pożądana, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy fast foody doprowadzają nasz organizm do gromadzenia tłuszczu, jednak jeśli nasz wskaźnik wagi ciała w stosunku do wzrostu jest właściwy, to nie powinniśmy nadmiernie się odchudzać. Pamiętajmy, że niedowaga także nie jest efektem pożądanym.

Zasady zdrowego odżywiania są nam już powszechnie znane, jednak niestety wciąż mało kto z nich korzysta. Tymczasem zdrowe odżywanie się może nam przynieść wiele korzyści, o których na pewno warto mówić. Przede wszystkim jeśli zaczniemy dbać o swoją wagę oraz o zbilansowaną dietę, szybko się przekonamy, że ma to dobre działanie dla całego naszego organizmu. Starajmy się więc zdrowo odżywiać, a już po paru tygodniach poczujemy się jednocześnie o wiele lepiej, zarówno pod względem psychicznym, jak i fizycznym. Oczywiście jeśli dodatkowo borykamy się z nadwagą, wówczas dobrze jest z dotychczasowej diety wyeliminować wszelkie słodycze oraz tłuste, niezdrowe potrawy. Słodkości można zastąpić o wiele zdrowszymi przekąskami, a więc na przykład suszonymi owocami (morele, jabłka, banany) czy orzechami, które dodatkowo będą dostarczały energii. Słodycze najczęściej nie dostarczają nam żadnych wartości odżywczych, a jedynie puste kalorie, o czym dobrze jest wiedzieć, zanim sięgniemy po kolejnego czekoladowego batona.

Pramokaina (Pramocaine, Pallisan) działa miejscowo znieczulająco 5-krotnie silniej od kokainy. Jest używana wyłącznie do znieczuleń powierzchniowych skóry (w oparzeniach, stanach zapalnych, ranach). Zastosowana we wstrzyknięciach lub na błony śluzowe działa miejscowo drażniąco. Dlatego nie jest stosowana do znieczuleń gałki ocznej, ani też do znieczuleń błony śluzowej górnych dróg oddechowych i przewodu pokarmowego (przełyku). Toksyczność pramokainy jest niewielka, rzadko wywołuje odczyny alergiczne. Stosowana jest miejscowo w postaci 1% kremu lub żelu. Oceniając ogólnie omówione grupy środków miejscowo znieczulających, należy zwrócić uwagę na możliwość występowania objawów niepożądanych, których charakter może być bardzo różny i zależeć od wielu czynników i mechanizmów działania. Przypadki nadwrażliwości, wstrząs alergiczny, reakcje skórne są zjawiskiem ogólnie znanym. Estry kwasów aromatycznych, zawierające polarną grupę w pozycji para, dają szczególnie często uczulenia. Leki o budowie amidowej (lidokaina, bupiwakaina) natomiast wywołują uczulenie znacznie rzadziej. Methemoglobinemia może wystąpić po zadziałaniu związków mających resztę anilinową (najczęściej po prylokainie, a niekiedy po lignokainie) przy wrodzonym braku reduktazy methemoglobinowej.

Search
Archives

You are currently browsing the Prohealth blog archives for the day wtorek, Styczeń 20th, 2015.