Jeśli chcemy, by nasza dieta była zdrowa, byśmy mogli czuć się dobrze i nie przybierać na wadze musimy pamiętać o tabelach kalorii. Dzienne zapotrzebowanie na energię, a więc na bardziej lub mniej kaloryczne posiłki nie zależy jedynie od płci czy wieku. Także praca, którą wykonujemy różnicuje nasze dzienne potrzeby. Trudno przecież wymagać od zdrowego górnika, by ten jadł jedynie chleb z masłem (albo i nawet bez masła). Znowu pracownik biurowy , który prowadzi siedzący tryb życia by być zdrowym nie potrzebuje w swojej codziennej diecie wielkich steków. Warto więc zaglądać do tabel kalorycznych, w których łatwo odnajdziemy swoją grupę i będziemy mogli dobrać swoje dzienne zapotrzebowanie na energię. A jeśli dokładnie je przestudiujemy okaże się, że różnice są ogromne – mężczyzna w wieku od 21 do 64 lat wykonujący pracę lekką potrzebuje jedynie 2400-2600 kcal, kobieta w wieku 21-59 lat potrzebuje 2100-2300 kcal. Mężczyzna ciężko pracujący fizycznie będzie potrzebował nawet dwukrotną liczbę kalorii swojego, pracującego za biurkiem kolegi. Inna też będzie ilość kalorii dla kobiety w ciąży.

Leave a Reply